Inatt drömde jag att jag plussade, två gånger. Jag var så lycklig och när jag vaknade kände jag mig så hoppfull. Det gick ju över ganska fort när jag tog ett nytt test som skrek "hahaha, vad trodde du lilla gumman, att jag skulle ge dig två streck eller?". Å ena sidan har jag läst några som plussat redan på ÄL+7, men de flesta verkar ju inte plussa innan BIM.

Igår var vi på bio. Vi har ärligt talat haft det lite krisigt i förhållandet de senaste månaderna. Mycket tack vare mig kan jag tro, mitt humör har inte varit på topp. Av olika anledningar, mest på grund av alla hormoner jag sprutar rakt in i blodet men också för att jag känner mig oduglig, okvinnlig och fullkomligt värdelös. Jag menar, går man runt och har dom tankarna om sig själv så är det ju ganska svårt att vara positiv kring detta med barnaskapande..

Hur som haver. Vi bestämde att vi ska ge detta en chans till OM jag får mens om en vecka, då är det bara att börja spruta igen. Får jag ingen mens och inte är gravid (ingen ägglossning) så tar vi ett uppehåll fram till hösten. Vi behöver få leva lite, vara med varandra och bara tänka på varandra. Inte på framtida barn.

Jag älskar ju min man, det finns ingen annan i världen jag hellre går igenom detta med än honom. Det är sant.

Kommentera

Publiceras ej