Dessa dagar har varit katastrof. Vet inte om det är hormonerna i Ovitrelle som gör att jag får så otroligt stor ångest, över allt, men det är påfrestande för alla i den här lilla familjen.

Jag har gått runt och varit helt säker på att jag inte ens kommer få ägglossning av sprutan. Jag ringde idag till min gynekologmottagning. Sköterskan jag fick prata med lugnade mig något i alla fall. Jag berättade att jag har haft värk i "tjejmagen" igår på förmiddagen, det högg och kändes som mensvärk. Det gjorde till och med ont att sitta ner för det kändes som att något tryckte på. Otroligt ömma bröst hade jag också och har haft sen jag fick en äggblåsa på tillväxt. Idag är dom knappt ömma alls. Som jag skrev i förra inlägget har jag inte haft något äggviteliknande sekret, det har varit i princip helt torrt där nere i grottan och det är väl det jag varit mest konfunderad över. Sköterskan lugnade mig lite när hon sa att inte alla tjejer får ett synligt sekret, hos vissa håller det sig inne i slidan för att spermierna ska kunna glida bättre. Hon trodde också att jag fått ägglossning igår eftersom de ömma brösten avtagit. Själv är jag fortfarande skeptisk men försöker hålla humöret uppe, det är ju det enda vi kan göra.

Kommentera

Publiceras ej