Dagen innan beräknad icke mens är idag. 15 dagar efter Ovitrelle och självklart var jag uppe tiiiidigt och tog ett nytt test. Eller två, vi köpte ett digitalt från CB igår. Jag ville vänta tills på torsdag med att ta det men min kille envisades om att det faktiskt skulle tas idag. 

Igår kväll låg vi och pratade länge. Bland annat om hur vi skulle berätta för våra familjer. Min mamma vet redan då hon följt med under resans gång, men min pappa och lillasyster är fortfarande ovetandes. Jag tycker att vi ska suga på karamellen lite men det tycker inte min andra halva, han kan knappt hålla sig. Vi bestämde såhär: efter det att jag pratat med min läkare på gynmottagningen och fått det bekräftat att jag faktiskt bakar där inne så kan vi berätta. Vi bestämde att det är bättre att göra det tidigare så dom kan få chansen att vara med under hela resan, om det inte går hela vägen så är dom ett bra stöd. Dessutom ska vi följa med svärisarna till Power Meet i Västerås i början av juli och eftersom jag inte är tjejen som tackar nej till ett glas eller två så skulle det kännas så konstigt att ljuga. H (vi kan kalla honom för H) vill inte att dom ska börja spekulera och anta att jag är gravid innan han har hunnit överraska dom. Syskonen får däremot vänta. Mest på grund av H:s äldsta syster som kommer slänga ur sig någon dum kommentar som "ni vet väl att det är stooor risk för missfall fram till vecka 12" och sånt orkar jag inte med bara för att hon känner konkurrens.

Hus som haver. Här är dagens test, det översta från idag, mittersta från igår och det understa är från i förrgår. Visst är det starkare?


Även det digitala visade GRAVID

Kommentera

Publiceras ej