Jag vet inte riktigt vad som händer i min kropp just nu. Har sedan igår varit så yr, om jag reser mig för fort svartnar det för ögonen och allt bara snurrar.Så har jag inte haft det sedan tonåren när jag växte mig lång och ståtlig.

Igår tog jag två ägglossningstest, de visade båda negativt så jag antar att Ovitrelle är ute ur kroppen? Betyder det att ett graviditetstest kommer vara pålitligt om en vecka? För som ni säkert vet så gör Ovitrelle att man testar falskt positivt upp till 10 dagar efter att man tagit den. 10 dagar är på torsdag. Men väntar nog till BIM med att testa mig, om jag inte får mens innan.

Mina bröst slutade ömma igår och jag tänkte att det nog är för att Ovitrellen är ute ur systemet men idag är det tillbaka, inte lika starkt som det var förut men dom är helt klart känsliga för beröring. Min kille tycker att dom små ärtorna växt till sig, men jag vet inte. Tror faktiskt att han letar mer symptom än mig. Visst, om pattra blivit större beror det förmodligen på en intågande mens, så även mensvärken. Dööh, mensvärk = mens.

Jag tror för övrigt att det är för tidigt att leta symptom ännu, är på ÄL+6. Det är nog ovanligt att man känner något så tidigt. Jag menar, ägget har ju knappt ens fäst i livmodern. De "symptomen" jag har nu hade jag förmodligen haft oavsett om jag är gravid eller inte. Kroppen är inte så tillförlitlig. Mens-symptom och grav-symptom är ju nästan identiska.

Tycker ni att jag ska beställa hem ett gäng grav-test från testlagret och börja testa långt innan eller tycker ni att jag ska vänta till dagen D och köpa ett dyrt test?

Kommentera

Publiceras ej